Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел
Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46
З 29.03.2024 до 08.04.2024 в Господарському суді Івано-Франківської області проводилося зовнішнє анонімне опитування щодо якості функціонування суду з метою визначення рівня довіри громадськості до суду, оцінки якості та ефективності його роботи, підвищення рівня доступу до правосуддя та забезпечення інформаційної відкритості. Працівники суду участі в опитуванні не брали.
Учасники опитування оцінювали доступність суду, зручність та комфортність перебування в суді, ефективність організації роботи суду в цілому: роботи канцелярії (графік прийому документів, зручність їх подання), роботу працівників апарату суду, дотримання строків розгляду справи, своєчасності початку судових засідань, отримання повідомлень та процесуальних документів, повноту та доступність необхідної для відвідувачів суду інформації, а також стосовно інформації, яка розміщена на офіційному веб-сайті Господарського суду Івано-Франківської області веб-порталу Судова влада України. Також учасникам запропоновано надати рекомендації для покращення роботи суду та оцінити роботу системи «Електронний суд».
За результатами проведеного опитування встановлено такі результати.
В опитуванні взяли участь 38 респондентів, серед яких 40,5% жінки, 59,5 % чоловіки. Найбільш численна категорія учасників опитування - особи віком 26-39 років (50) та 40-59 років (44,7%).
Найчастіше відвідувачами суду були учасники судових проваджень, які представляли фізичну чи юридичну особу (63,2%). По 18,4 % становили учасники судових проваджень, які представляли себе особисто та відвідувачі суду, які не є учасниками судових проваджень.
Відповідно до опитування, за останні три роки 50% респондентів зверталися до суду 6 разів і більше; 42,1 % – 2-5 разів на рік.
Якість роботи суду 97,3% респондентів оцінили на відмінно, добре - 2,7 %.
Доступність суду
97,4 % респондентів зазначили, що вони легко знайшли будівлю, в якій розміщений Господарський суд Івано-Франківської області. 80% респондентів зазначили про зручність дістатися до суду громадським транспортом. 92,1 % опитуваних констатували відсутність перешкод у доступі до приміщення суду через обмеження охорони.
Доступність будівлі суду, зокрема для осіб з інвалідністю, більшість учасників (68,4%) оцінили на відмінно та добре.
Організацію роботи канцелярії суду 89,5% від загальної кількості опитаних вважають відмінною та доброю. При цьому 94,7 % респондентів зазначили, що їм завжди вдавалося додзвонитися до суду, а 86,8% (з числа тих, хто додзвонився) зазначили, що вони отримали повну інформацію по телефону.
Зручність та комфортність перебування у суді
Респонденти позитивно оцінили місця для очікування та оформлення документів та вільний доступ до побутових приміщень (100 %), чистоту приміщень (94,7%).
Повнота та ясність інформації
94,7 % респондентів визначили зручність розташування інформаційних стендів на оцінку відмінно, добре - 5,3 %. Правила допуску в суд та перебування у ньому на відмінно оцінили 81,1 % респондентів.
92,1 % відвідувачів відповіли, що користувалися сторінкою суду в мережі Інтернет. Знаходили потрібну інформацію – 91,7% опитаних.
Сприйняття роботи працівників апарату суду
Старанність працівників суду 92,1 % респондентів оцінили на відмінно. При цьому, 97,4% респондентів вказали на відсутність помилок працівників апарату суду, які б призводили до перероблення документів та (або) порушення строків розгляду справ, 89,5% - на доброзичливість, повагу та бажання допомогти, 92,1% - професіоналізм.
Дотримання строків судового розгляду
84,2% респондентів вважають, що судові засідання розпочинаються вчасно.
Більшість учасників опитування (86,5 %) на запитання, чи було враховано їх побажання при призначенні дня та часу засідання надали позитивну відповідь. На питання щодо вчасності отримання повісток та повідомлень про розгляд справи 92,1% респондентів відповіли "так".
76,3 % респондентів вважають обґрунтованими затримки та перенесення слухань у розгляді своєї справи.
Сприйняття роботи судді
Результати аналізу відповідей респондентів на цей блок запитань дають підстави щодо висновку про неупередженість, незалежність, коректність, ввічливість та дотримання процедури судового розгляду.
Оцінка роботи системи «Електронний суд»
97,4% учасників опитування зазначили, що їм відомо про функціонування системи «Електронний суд» в усіх судах, з них 59,4 % надали позитивну оцінку роботі цієї системи.
Результати проведеного опитування свідчать, що учасники процесу та відвідувачі суду в переважній більшості задоволені якістю роботи Господарського суду Івано-Франківської області. Підсумки дослідження в міру можливостей будуть використані для вжиття заходів щодо покращення доступу до правосуддя, підвищення ефективності роботи суду та комунікації з учасниками судових процесів.
Адміністрація та колектив суду вдячні усім, хто взяв участь в незалежному зовнішньому анонімному опитуванні.