З червня 2013 року в господарському суді Івано-Франківської області працює система обміну електронними документами між судом та учасниками судового процесу “Електронний суд”.
Дана електронна система запроваджена згідно з наказом Державної судової адміністрації України від 31 травня 2013 року № 72 “Про реалізацію проекту щодо обміну електронними документами між судом та учасниками судового процесу” зі змінами, внесеними наказом ДСА України від 14.06.13 № 81.
“Електронний суд” - це система, яка створена на базі новітніх інформаційних технологій, а тому дає можливість сторонам спору своєчасно та оперативно отримувати інформацію про рух справи, а також про результати провадження у електронному вигляді.
Основною метою проекту “Електронний суд” - це скорочення витрат державного бюджету на поштові пересилання в судах та економія часу громадян, які зможуть всю необхідну інформацію отримувати і відправляти в електронному вигляді.
Першими почали користуватися даною системою в господарському суді Івано-Франківської області учасники провадження у справах про банкрутство. Оцінивши зручність отримання документів у електронному вигляді, до господарського суду звертаються із заявками і сторони у позовному провадженні. Надсилання процесуальних документів у електронному вигляді відбувається паралельно із паперовим. Дана система є зрозумілою та доступною.
“Електронний суд“ - це позитивна новація, завдяки якій можна уникнути непродуктивних витрат часу та коштів під час розгляду судових справ, вона забезпечує швидкий і комфортний доступ до правосуддя.
Звертаємо увагу учасників процесу, які бажають скористатися даною електронною системою, при поданні заявки на отримання процесуальних документів у електронному вигляді надавати достовірну інформацію стосовно електронної пошти сторін для ефективного використання даної системи та запобігання порушення прав сторін на отримання інформації.